4 januari 2011

Idag red jag ute på gräset utanför stallet. Blueboy lyssnade bra men om han fick chansen stack han ; P. Längde på traven och ja, han kan länga som fan! Galopperade och lät han galoppera sträckor och öka på han lite. Sen tränade jag på att ställa han inåt och inte dra iväg utan att han får göra det. I slutet lyssnade han jättebra så jag är stolt över honom. Fixade honom och han fick gå in i boxen sen. Sen hade jag en ponny till att rida Wendy. Hon var ju inte lite galen, hon har problem med benen så hon har ju inte ridits i trav och galopp utan bara skrittat. Därför är hon så pigg. Men hon lyssnar bra när hon vill, men gör gärna som hon själv vill men hon är ändå bäst! (Wendy är inte min ponny, hon är henriettas)

Efter att fixat Wendy mockade jag till Blueboy, gav han hö och satte hö påsarna. Nu sitter jag här hemma och har inte så mycket att göra. Imorgon blir det gympa julshow med systrarna, ska bli riktigt roligt. Efter det sover jag hos Henrietta för att hon ska på tävling nästa dag och jag ska hjälpa henne, jag önskar henne all lycka till. Jag skriver mer om morgon dagen imorgon.
Ni får ha det bra, för nu ska jag dra: Tess <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0