Amarula (Ammie)

Tänkte berätta lite om Amarula, den ponnyn jag red innan Bluboy.

Amarula är en maxad D-ponny som är väldigt speciell. När hon kom till vårt stall första gången föll jag för henne direkt, men det var inte jag som skulle börja rida henne. Efter några dagar frågade de om jag ville rida henne någon gång och jag sa sjävlklart Ja! Första gången jag red henne var hon snäll och gjorde inte så mycket. Men ju mer jag red henne började hon testa mig. Hon bockade, stegrade, kanothopp och allt annat möjligt man kan tänka sig. Även att hon höll på så blev jag inte rädd, när jag satt där på hennes rygg var jag trygg, vad hon än gjorde. Det var mer i hoppningen som hon var svår. Jag var ju väldigt liten och hon var stor för mig. Då hjälpte det ju inte att hon hoppadee jättestort och jag flög bara med, men jag tyckte bara att det var roligt. Vi tävlade en p&r tillsammans och vi kom felfria, jag var överlycklig! :'D Men när jag hade ridit dig i ungefär ett halvår byte jag och tjejen som red Blueboy. Hon var längre än mig och Ammie var i rätt storlek för henne. Så på det sätte kom det sig att jag red Blueboy. Men nu är Ammie tyvärr inte kvar i vårt stall, hon är såld till en annan tjej som ville ha henne. Hon har varit väldigt speciell för mig och jag saknar henne otroligt mycket, men nu har jag ju Blueboy och det är det bästa som har hänt mig. Med han utvecklas jag med på samma sätt som jag gjorde men Ammie fast han är inte lika dampig! Bilder på Ammie: 

Kommentarer
Postat av: alex - xelaaa.blogg.se

Sv. Lägg ett bud!nypris ligger på 395!

2011-01-10 @ 11:46:49
URL: http://xelaaa.blogg.se/
Postat av: Julia

Amarula är min förra sköthäst på ridskolan som såldes och nu ska jag rida in hennes föl :) Jätte glad för att hon verkar ha det super hos er :)

2012-04-03 @ 22:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0