helgens händelser

Lördags: Stack först till stallet och fixade allt till Blueboy och stack sedan till storhäst-tävlingen på Kulla. Red sedan ut en lång runda eftersom han var pigg så behövde han springa av sig lite. Gick väll bra han var pigg och frammåt och ville lite som han själv ville. Efter ett tag lugnade han ner sig och insåg att man behövde inte skena iväg hela tiden  .. ;P  När jag kom tillbaka cyklade jag hem med noelle och emelie som sov här igår till idag. Gjorde massor och badade i poolen såklart.

Söndag (idag): Kom till stallet och då hade Julia redan mockat och fixat till mig, så vi tog in våra busiga små ponnysar och red ut en liten runda. Skrittade och travade bara eftersom Blueboy fick springa av sig så mycket igår så behövde han ta det lite lugnt. Han var inte alls framåt så det var bra för då behövde jag inte ta i han så mycket. När jag kom tillbaka gjorde jag han färdig och stack vidare till tävlingen. När jag hade varit där ett tag cyklade jag hem och efter 1 timme ungefär kom jag på att jag skulle ta in hästarna, oj... Haha, så jag sprang ut i ösregn och åska och åkte snabbt till stallet och tog in hästarna, innan de dog av rädsla.

Men nu ska ni få se mitt schema för nästa vecka:

Måndag: Dressyrträning för Caroline
Tisdag: Hoppträning för Mats på gräsbanan
Onsdag: Pay 'n' ride på gräsbanan
Torsdag: Blueboy vilar (Jag på klassresa)
Fredag: Julia tömkör (Jag på klassresa)
Lördag: Rida ut
Söndag: Rida ut

Det blir en bra vecka hoppas jag ;D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0